ارتباط با ما 09120284837

سیستم‌ مدیریت اطلاعات پروژه یا PMIS چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت پروژه یا PMIS ، ابزارهای موثری هستند که به مدیران پروژه کمک می‌کنند تا پروژه‌های خود را با کیفیت، به موقع و با هزینه‌های کنترل شده انجام دهند. این سیستم‌ها به عنوان یک ابزار مدیریتی مجهز به فناوری اطلاعاتی عمل می‌کنند و از طریق آن، اطلاعاتی در مورد پیشرفت پروژه، هزینه‌ها، منابع، ...

2 دقیقه
0 دیدگاه
سانا سیستم
زمان مطالعه: 2 دقیقه

سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت پروژه یا PMIS ، ابزارهای موثری هستند که به مدیران پروژه کمک می‌کنند تا پروژه‌های خود را با کیفیت، به موقع و با هزینه‌های کنترل شده انجام دهند. این سیستم‌ها به عنوان یک ابزار مدیریتی مجهز به فناوری اطلاعاتی عمل می‌کنند و از طریق آن، اطلاعاتی در مورد پیشرفت پروژه، هزینه‌ها، منابع، تعهدات و مدیریت ریسک‌ها در دسترس قرار می‌گیرد.

PMISها می‌توانند از طریق ابزارهای مختلفی از جمله سیستم‌های مدیریت پروژه، نرم‌افزارهای گزارش‌دهی و نرم‌افزارهای مالی کمک به مدیریت پروژه کنند. به کمک PMISها، مدیران پروژه قادر به برنامه‌ریزی و کنترل تغییرات در پروژه‌های خود هستند. همچنین، این سیستم‌ها به مدیران پروژه امکان می‌دهند تا در مورد پیشرفت پروژه، اطلاعات مالی و بودجه، مدیریت منابع و تخصیص آن‌ها، برنامه‌ریزی و کنترل پیشرفت کار، مدیریت ریسک و مشکلات پروژه، گزارش‌دهی و تحلیل داده‌ها و همچنین مدیریت فرایند پروژه اطلاعات لازم را ارائه کنند.

استفاده از PMISها در مدیریت پروژه، به مدیران پروژه این امکان را می‌دهد تا به شکل بهینه‌تری با منابع خود از جمله زمان، پول و نیروی انسانی استفاده کنند و با کمک داده‌های به دست آمده از این سیستم‌ها، تصمیمات بهتری در خصوص پروژه‌های خود بگیرند.

از جمله ویژگی های مهم سیستم های اطلاعاتی مدیریت پروژه می توان به مواردی مانند:

  • مدیریت زمان: سیستم های مدیریت پروژه به شما کمک می کنند تا تمامی فعالیت های مرتبط با زمانبندی پروژه را مدیریت کنید. از جمله زمانبندی اجرای فعالیت ها، پیش بینی زمان تحویل پروژه و مانیتورینگ تغییرات زمانبندی.
  • مدیریت هزینه: با استفاده از سیستم های مدیریت پروژه می توانید بودجه پروژه را کنترل کرده و هزینه های مختلف را مدیریت کنید. همچنین، این سیستم ها به شما امکان می دهند تا هزینه های پروژه را با میزان پیشرفت پروژه مقایسه کنید.
  • مدیریت منابع: سیستم های مدیریت پروژه به شما کمک می کنند تا منابع مورد نیاز برای پروژه را بهبود بخشید و مدیریت کنید. از جمله منابع انسانی، فیزیکی، مالی و زیرساختی.
  • مدیریت ارتباطات: سیستم های مدیریت پروژه به شما کمک می کنند تا ارتباطات داخلی و خارجی پروژه را مدیریت کنید. این شامل ارتباط با تیم پروژه، مشتریان، تامین کنندگان و سایر افراد مرتبط با پروژه می باشد.