ارتباط با ما 09120284837

مدیریت کنترل کالای پروژه

زمان مطالعه: 2 دقیقه تعریف کنترل کالا: انتخاب فرآيندي از برنامه‌ريزي، اکتساب، اندوختن، جابجايي و کنترل کالا به منظور استفاده مؤثر و بهينه از تسهيلات، نيروي انساني و منابع (سرمايه‌هاي سازماني)   محدوده عملیاتی: ردیابی کالا از مرحله صدور MR تا تحویل به سایت و همچنین انجام عمليات دريافت، نگهداري، جابجايي در سایت و تحويل كالا به پيمانكار نصب ...

2 دقیقه
0 دیدگاه
سانا سیستم
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تعریف کنترل کالا:

انتخاب فرآيندي از برنامه‌ريزي، اکتساب، اندوختن، جابجايي و کنترل کالا به منظور استفاده مؤثر و بهينه از تسهيلات، نيروي انساني و منابع (سرمايه‌هاي سازماني)

 

محدوده عملیاتی:

ردیابی کالا از مرحله صدور MR تا تحویل به سایت و همچنین انجام عمليات دريافت، نگهداري، جابجايي در سایت و تحويل كالا به پيمانكار نصب تا پایان دوره گارانتی در پروژه

 

مزاياي مديريت کنترل کالا

  • کاهش کليه هزينه‌هاي مربوط به کالا
  • جابجايي بهتر کالا
  • کاهش سفارشات تکراري
  • تحويل به موقع کالاي درخواستي
  • بهبود بهره‌وري نيروي کار
  • بهبود زمان‌بندي انجام پروژه
  • کنترل کيفيت کالاها
  • کنترل كميت کالاها
  • ايجاد رابطه بهتر با تأمين کنندگان
  • کاهش کالاي مازاد
  • کاهش زمان نگهداري کالا
  • کاهش موجودي انباشته کالا
  • صرفه‌جويي در هزينه‌هاي خريد
  • مديريت بهتر بر جريان نقدينگي

 

فعالیتهای نرم افزاری:

اهداف استفاده از نرم افزار:

  • کنترل وضعيت پيشرفت عمليات تدارکات و تأمين کالا(شامل PO، ساخت، حمل، …)
  • کنترل وضعيت بيمه، حمل‌و‌نقل و گمرکي کالا
  • کنترل وضعيت بازرسي كالا در مراحل مختلف
  • کنترل وضعيت دريافت کالا (ورود) در سايت
  • کنترل وضعيت کالا از قبيل مازاد، كمبود، خسارت ديده، ضایعات و مرجوعي
  • کنترل وضعيت نگهداري كالا در سايت
  • کنترل موجودي کالا در انبارها
  • کنترل وضعيت تحويل کالا (خروج) به پيمانکاران
  • کنترل و نظارت بر قابليت اجراي پروژه منطبق بر کالاي موجود در انبار
  • کنترل وضعيت کالا در زمان نصب تا پايان دوره گارانتي

 

فعالیتهای سخت افزاری:

  • تهیه دستورالعملهای عمومی و تخصصی نگهداری کالاهای پروژه
  • دریافت اطلاعات پیشرفت مراحل ساخت کالا و ورود به نرم افزار
  • همكاري در امور لجستيكي(گمرک/ بيمه/ حمل‌ونقل)
  • همکاري و هماهنگي با تيم اجرائي دريافت كالا از جمله نمايندگان گمرك، بازرسي، پيمانكاران(در پروژه‌هاي EPC)، فروشندگان، … به منظور تسريع در تحويل کالا
  • مديريت و نظارت بر ورود کالا به سايت
  • مديريت و نظارت بر نوع و محل تخليه و جابجايي کالا بين محوطه هاي انبار
  • مديريت انبارهاي پروژه(نگهداري و حفاظت از کالاها در انبارهاي سرپوشيده و روباز مطابق با استانداردها و دستورالعمل‌هاي مربوطه)
  • مديريت و نظارت بر خروج و تحويل کالا به پيمانکاران
  • همكاري با مبادي ذيربط در خصوص برگزاري جلسات تعيين خسارت
  • ارايه گزارش‌هاي دوره‌اي و اقتضايي به مبادي ذيربط

 

فعالیت های کنترل کالای یکپارچه پروژه در سایت:

  • کنترل و بررسی مدارک و ورود اطلاعات
  • انجام انواع Balance
  • کنترل و مدیریت کالای تحویل شده به سایت
  • بررسی وضعیت سند دریافت کالا (MSR) توسط سایت
  • پیگیری و رفع مغایرتهای اسنادی
  • مدیریت Damage
  • مدیریت اقلام مازاد پروژه
  • ارائه گزارشات دوره ای
  • مدیریت کالای مازاد

 

فعالیت های کنترل کالای یکپارچه پروژه در دفتر مرکزی:

  • کنترل و بررسی مدارک و ورود اطلاعات
  • انجام انواع Balance
  • کنترل و مدیریت کالای تحویل شده به سایت
  • بررسی وضعیت سند دریافت کالا (MSR) توسط سایت
  • پیگیری و رفع مغایرتهای اسنادی
  • مدیریت Damage
  • مدیریت اقلام مازاد پروژه
  • ارائه گزارشات دوره ای
  • مدیریت کالای مازاد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *