ارتباط با ما 09120284837

مدیریت انبارها و کالاهای پروژه

زمان مطالعه: 4 دقیقه مدیریت انبارها و کالاهای پروژه‌ای یکی از چالش‌های بزرگی است که در هر شرکت بزرگ پروژه ای به ویژه شرکت های EPC با آن مواجه هستند. با استفاده از سیستم مناسب مدیریت انبار، می‌توان این چالش را به راحتی مدیریت کرد و برای برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه بهتر و با کیفیت‌تری اقدام کرد. زیر سیستم ...

4 دقیقه
0 دیدگاه
سانا سیستم
زمان مطالعه: 4 دقیقه

مدیریت انبارها و کالاهای پروژه‌ای یکی از چالش‌های بزرگی است که در هر شرکت بزرگ پروژه ای به ویژه شرکت های EPC با آن مواجه هستند. با استفاده از سیستم مناسب مدیریت انبار، می‌توان این چالش را به راحتی مدیریت کرد و برای برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه بهتر و با کیفیت‌تری اقدام کرد.

زیر سیستم مدیریت انبار و کالاهای پروژه‌ای سانا، بستری است که به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی میزان موجودی کالاهای پروژه‌ای در انبار را کنترل کنید، سفارشی برای تأمین کالاهای مورد نیاز پروژه را ثبت کنید، از پیش‌بینی موجودی‌های پروژه برای مدیریت بیشتر استفاده کنید و در نهایت، به کاهش هدررفت کالاها و مدیریت بهینه کالاهای پروژه‌ای دست پیدا کنید.

با استفاده از سیستم مدیریت انبار سانا سیستم، می‌توانید کالاهای پروژه‌ای خود را به صورت بهینه و با کیفیت در انبار قرار دهید، موجودی کالاها را در هر لحظه مشاهده کنید و در صورت لزوم، سفارشی جدید برای تأمین کالاهای مورد نیاز پروژه را ثبت کنید. این سیستم به شما این امکان را می‌دهد که همیشه کالاهای پروژه‌ای خود را با کیفیت و در زمان مقرر در دسترس داشته باشید و از هزینه‌های اضافی در مورد تأمین کالاها کاسته شود.

سیستم مدیریت انبار و کالاهای پروژه‌ای باعث بهبود کیفیت و کارایی مدیریت پروژه می‌شود و در نهایت، باعث افزایش سودآوری و موفقیت پروژه می‌ شود.

امکانات این ماژول عبارتند از:

• قابلیت ایجاد ساختار درختی در خصوص تعاریف نوع کالا و مدیریت اقلام
• امکان ورود اطلاعات و مشخصات فنی کالا با توجه به هر دیسیپلین با جزئیات مورد نظر
• امکان تولید شناسنامه کالایی مشتمل بر اطلاعات مورد نیاز پایه هر قلم کالا
• امکان بارگذاری تصاویر برای هر کالا در صورت نیاز
• امکان پرینت بارکد کالا در صورت نیاز و جستجوی کالا بر اساس بارکد
• امکان ایجاد 2 کد مشابه دیگر به هر کالا در خصوص ردیابی کالا با کدینگ های متفاوت
• تعریف انبارهای مختلف برای هر پروژه و اختصاص کد و مشخصات به انبارها
• امکان تقسیم بندی انبار به بخش های مختلف بدون محدودیت و کد گذاری هر بخش
• امکان بارکد گذاری برای بخش های مختلف در خصوص جستجو در انبار بزرگ
• جانمایی اقلام پروژه بر اساس کدهای اقلام در انبار و اتصال به درخواست خرید و قرارداد مربوطه
• تقسیم کالای اصلی به چند جز، کدگذاری اجزا و امکان ثبت درخواست ها روی جزئیات
• امکان ثبت کالاهای یدکی، دو سالانه و ابزارها و اتصال به کالای اصلی در انبار سیستم
• تعیین مسئول برای هر بخش از فرایندهای اجرایی انبار با تعریف سطوح دسترسی مشخص
• امکان جستجو و رهگیری هر قلم کالا از لحظه درخواست مهندسی تا مرحله نصب و اجرای آن در سایت
• ثبت شرایط، دستور العمل های نگهداری و بهره برداری
• نمایش موقعیت کالا در انبار بر مبنای کد اختصاص داده شده (Location) به انبار و بخش های تعریف شده
• انبار قرنطینه فیزیکی و سیستمی در خصوص جانمایی کالا قبل از بازگشایی، استقرار کالای دارای نقص مدرک، اقلام آسیب دیده غیر قابل تخصیص
• ارسال دعوتنامه شرکت در فرایند OPI جهت ذی نفعان امر (Site Inspection Notification)
• تائید رسید کالا به انبار و ثبت مدارک مربوطه
• ثبت و مدیریت فرایند بازگشایی بسته های تحویل شده کالا (OPI)
• ثبت مغایرت های بازرسی کالاهای تحویل شده چه از لحاظ فنی ، چه از لحاظ اسنادی
• مدیریت کالای مازاد، کسری، آسیب دیده و یا ملزم به عودت، مغایر وندور/تامین کننده کالا (OSDRI)
• ثبت شرایط آسیب دیدگی کالا با توجه به پتانسیل‌های وقوع آن (از زمان بارگیری تا تحویل به انبار)
• اعلان وضعیت و زمان وصول هر محموله کالایی(Packing List)
• تولید سند مرجع وصول کالا (MSR) در سایت جهت کارفرما و سایر ذی نفعان پروژه
• مدیریت اقلام مشابه و جایگزین
• امکان ثبت سند کالاهای ضایعاتی و خسارت دیده در انبار
• امکان ثبت حداقل موجودی یک کالا در خصوص ثبت سفارش خرید
• اعلان وضعیت تاریخ اعتبار مصرف اقلام دارای مدت مصرف به صورت سیستم هشدار زمانی
• ثبت سفارش درخواست خرید (نیازها و کسری ها) مبتنی بر فرایند و دستورالعمل خرید‌های سریع QP
• انجام انواع مقایسه (Balance) کالا به صورت کاملا سیستمی در گروه‌ها و حوزه‌های تخصصی
الف- مهندسی
ب- خرید و تامین کالا
ج- ساخت (مشتمل بر بالانس کالای انبارهای پروژه و بالانس کالای پیمانکاران اجرایی سایت)
• کنترل موجودی انبار، ثبت چک لیست انبارگردانی و ارائه گزارشات مربوطه و ثبت مدارک مربوطه
• کاردکس انبار
• مقایسه موجودی انبار با اقلام مورد نیاز در پروژه (MTO) و اقلام مورد نیاز پیمانکار
• امکان بازگشت کالا (MRV) به انبار و جابجایی کالا بین انبارها
• مدیریت فرایندهای درخواست، تخصیص و توزیع کالا به صورت کاملا مکانیزه
• فرایند درخواست کالای پیمانکار بر اساس فرم گردش کار درخواست کالا (MRC)
• پوشش دهی و انجام فرایند تخصیص متریال با دقت موجودی لحظه ای کالا در انبارهای پروژه
• رزو کالا با صدور MIV برای پیمانکار به صورت مدت دار مشخص و قابل تنظیم
• امکان عودت کالا به انبارهای پروژه براساس سیاست‌های اجرایی سایت با قابلیت اخذ و درج مجوز
• امکان تعریف کالای جدید از مجموع چند کالا و ثبت درخواست برگشت (مرجوع) مرتبط با قابلیت رهگیری حالت‌های اولیه ( Piping Spools و …. )
• امکان ایجاد انبار مجازی برای پیمانکار و مدیریت کالای پیمانکار (گزارش موجودی پیمانکار)
• نمایش کالاهای مورد نیاز و نصب شده توسط پیمانکار
• مدیریت فرایند تخصیص کالا به پیمانکاران اجرایی با قابلیت اتصال اقلام موجود در انبارها به سیاست گزاری تخصیص متریال تعیین شده از طرف دفتر فنی-مهندسی
• مدیریت کالای مازاد پروژه