سیستم مدیریت خرید و تحویل، یکی از مهمترین سیستم های مورد نیاز در تجارت الکترونیک است. این سیستم به صورت یک بستر برای مدیریت سفارشات، پردازش خرید، بسته بندی، ارسال و تحویل کالا به مشتریان عمل می کند.
یکی از ویژگی های اصلی سیستم مدیریت خرید و تحویل، پیگیری دقیق و بدون خطا از فرآیند تحویل مرسولات به مشتریان است. این سیستم با استفاده از فناوری های نوین، به شما امکان می دهد تا فرآیند خرید، بسته بندی، تحویل و بازخورد مشتریان را به صورت کاملاً اتوماتیک و بدون درگیری دستی انجام دهید.
یکی دیگر از ویژگی های این سیستم، امکان پیگیری سفارشات مشتریان و مدیریت موجودی محصولات است. با استفاده از این سیستم، شما به راحتی می توانید موجودی محصولات را در انبار کنترل کرده و در صورت نیاز، محصولات را سفارش داده و به انبار اضافه کنید.
سیستم مدیریت خرید و تحویل، باعث بهبود کارایی و کاهش هزینه های تحویل مرسولات می شود. با این سیستم، شما قادر خواهید بود تا سریع تر و با کیفیت تر محصولات را به مشتریان خود تحویل دهید و به همین دلیل، رضایت و اعتماد مشتریان خود را افزایش دهید.
در کل، سیستم مدیریت خرید و تحویل، یکی از مهمترین ابزارهایی است که برای کسب و کارهای تجارت الکترونیکی لازم است. با استفاده از این سیستم، می توانید بهبود کارایی، کاهش هزینه ها و افزایش رضایت مشتریان خود را تجربه کنید.
برخی از قابلیت های این بخش عبارتند از:
• بانك اطلاعاتي سازندگان، تأمين كنندگان و نمايندگيها
• امکان ثبت ارزیابی سازندگان و تخصیص گروه های تخصصی
• تعریف لیست مورد تایید کارفرمایان
• امکان دسته بندی اقلام مورد نیاز در هر پروژه و ثبت کلیه اقلام در ابتدا یا طول پروژه
• تعریف کدهای مورد نیاز در اقلام در خصوص بکار گیری در بسته های خرید
• مدیریت درخواست های خرید با توجه به برنامه ریزی پروژه و ارسال درخواست خرید
• قابلیت تولید بسته خرید از مجموع چند درخواست خرید جهت اخذ استعلام، مناقصه و عقد قرارداد
• امکان اضافه یا کم کردن آیتم های درخواست های خرید جدید از بسته های خرید قبلی با توجه به شرایط و جلوگیری از خرید مازاد
• امکان ثبت نسخه های مختلف لیست سازندگان در مناقصه خرید (Bidder List)
• امکان ثبت درخواست پیشنهاد فنی سازندگان (RFP) به تفکیک هر سازنده
• قابلیت اخذ پیشنهاد های فنی و مالی و ارسال پیشنهاد فنی جهت اظهار نظر بخش مهندسی
• امکان شفاف سازی اطلاعات بین واحدهای مهندسی و خرید و همچنین شرکت های فروشنده و سازنده (TCL)
• امکان بررسی پیشنهادها و تنظیم TBE جهت ارزیابی صلاحیت فنی پیشنهاد دهندگان (TBE, CBE)
• امکان ثبت کلیه مراحل فرایند مناقصه
• امکان ادغام چند بسته خرید بر حسب نیاز جهت انعقاد یک قراداد با سازنده
• امکان انعقاد چند قرارداد با سازندگان مورد نظر در لیست مناقصه یک بسته خرید با تفکیک کالاها
• ثبت اطلاعات مالی اقلام و هزینه های مربوط به یک قرارداد به تفکیک هر آیتم
• ثبت ضمانت نامه های دریافتی از سازندگان به تفکیک قرارداد
• ثبت و بررسی درصد پیشرفت مراحل ساخت کالا(Fabrication Plans)
• امکان ثبت کلیه مراحل گردش مدارک مربوط به سازندگان(Vendor Print)
• فرآیند نظارت و کنترل مراحل ساخت، تایید و بازرسی کالا
• ثبت کلیه مراحل ارسال کالا از مبدا سازنده تا انبار
• ثبت اطلاعات مربوط به امور گمرکی در خرید های خارجی
• امکان ثبت بسته بندی اقلام ارسالی سازنده (Packing List)
• تعریف انبار در سیستم به تفکیک هر پروژه و جانمایی کالاهای ارسال شده